loading...
اخبار روز فوتبالی
عماد قندری بازدید : 14 یکشنبه 30 تیر 1392 نظرات (0)

اين روزها تيم ملي بسکتبال مرحله آخر اردوي خود را براي حضور در جام ملت‌هاي آسيا برگزار مي‌کند و 12 ملي‌پوشي که براي اين مسابقات انتخاب شده‌اند سخت در حال تمرين هستند و براي کسب عنوان قهرماني تلاش مي‌کنند.

به گزارش فارس، حامد آفاق، بازيکن پست دو و بهترين سه امتيازي زن آسيا که يکي از ارکان اصلي تيم ملي هم محسوب مي‌شود، صحبت‌هايي را در جمع خبرنگاران انجام داده است که در زير مي‌خوانيد:

*از مسابقات ويليام جونز آغاز کنيم، تيم ملي قهرمان شد، چطور بود مسابقات؟

مسابقات بسيار خوبي برگزار شد و نتايجش هم قابل قبول بود. پس از اردوي ترکيه مسابقه‌اي انجام نداده بوديم و اين رقابت‌ها کمک زيادي به هماهنگي تيم ملي کرد. مقابل تيم‌هاي خوبي مانند کره‌جنوبي که در جام ملت‌هاي آسيا نيز با ما هم‌گروه است، قرار گرفتيم. تايوان هم با استفاده از ميزباني شرايط خوبي داشت.

در ابتدا به دليل اينکه هماهنگ نبوديم، يک مقدار دچار مشکل بوديم، اما رفته رفته شرايط‌ مان بهتر شد و خوشبختانه به قهرماني نيز رسيديم.

* اين قهرماني روحيه خوبي به بچه‌ها پيش از جام ملت‌هاي آسيا داد، نظرت چيست؟

قطعاً همين‌طور است. اين رقابت‌ها اهميت زيادي براي ما داشت. از يک طرف اينکه توانستيم به قهرماني برسيم و از سوي ديگر حريفان‌مان را بشناسيم. بايد خدا را هم شکر کنيم که اولين بار بود به اين مسابقات مي‌رفتيم و برمي‌گشتيم و مصدومي نداشتيم. سال‌هاي گذشته که شرکت مي‌کرديم، يکي دو تا از بچه‌ها آسيب مي‌ديدند که در آخرين مورد نيز سامان ويسي مصدوم شد.

*تيم ملي در فاصله 21 روز تا آغاز رقابت‌ها چند درصد آماده است؟

همان‌طور که مربي گفته است، 70، 80 درصد آمده هستيم و با اردويي که در شمال داريم اين آمادگي به صد درصد خواهد رسيد و ديگر آماده مسابقه مي‌شويم.

* از حذف لبنان به عنوان يکي از رقيبان قدرتمند خوشحال هستيد؟

براي ما فرق نمي‌کند. وقتي ما مي‌خواهيم قهرمان شويم ديگر فرقي نمي‌کند که چه تيمي حضور داشته باشد. فکر کنم اين اتفاق براي تيم‌هاي ضعيف مي‌افتد که از حذف تيم‌هاي قدرتمند خوشحال مي‌شوند. اگر لبنان هم مي‌آمد و بازيکن تبعه هم داشت، قطعاً شکست‌شان مي‌داديم.

* اينکه در مرحله اول با تيم‌هاي قدرتمند بازي مي‌کنيم را چطور ارزيابي مي‌کني؟

فکر مي‌کنم اين‌طور بهتر باشد که بازي‌هاي سخت را از ابتدا آغاز کنيم. ما پس از بازگشت از ويليام جونز در آمادگي خوبي قرار داريم و رقابت‌هاي سخت را آغاز کنيم، بهتر است. اگر با يک تيم ضعيف آغاز کنيد ناخواسته انگيزه‌تان پايين مي‌آيد.

* قبول داريد آماده‌سازي تيم ملي براي اين دوره بهتر از سال‌هاي گذشته بوده است؟

بله همين‌طور است. ما در سال‌‌هاي قبل با تعداد کمي در اردوها حضور داشتيم و بازيکن مصدوم هم زياد بود. به طور مثال اردوهاي پرتغال و مجارستان با هشت بازيکن رفتيم، اما امسال خوشبختانه همه از اول آمده‌اند و روند آماده‌سازي بسيار خوب بود. اردوي ترکيه و مسابقات ويليام جونز تاثير بسزايي در هماهنگ شدن بازيکنان داشت.

* شکست مقابل اردن در دوره گذشته به نظر مي‌رسد همه را هوشيار کرده است، نظرت چيست؟

ما با بازي که مقابل کره ‌جنوبي در ويليام جونز انجام داديم، نشان داديم که تغيير زيادي کرد‌ه‌ايم. فکر مي‌کنم شکست مقابل اردن تجربه بسيار سنگيني بود و در اين دوره مطمئن باشيد هيچ تيمي را دست کم نمي‌گيريم. از مالزي گرفته تا چين را.

* از چين نام برديد. اين تيم را چگونه ارزيابي مي‌کني؟

فکر نمي‌کنم آنها تغييري نسبت به دوره گذشته کرده باشند. چين هميشه جزو بهترين تيم‌هاي آسيا هستند و تدارک بسيار خوبي مي‌بينند. اما ما هم در دو ماه گذشته خيلي خوب تمرين کرده‌ايم و مي‌خواهيم ناکامي دوره گذشته را جبران کنيم.

* شما روي اين نکته تاکيد داشتيد که بايد از ابتدا با قدرت حاضر شويد، اما جاهايي لازم است يک تيم همه داشته‌هاي خود را از اول رو نکند.

بله. فکر مي‌کنم بچيروويچ، سرمربي تيم ملي هم نظرش همين است. مقابل کره‌جنوبي هم تاکيد داشت که يک‌سري از تاکتيک‌ها را رو نکنيم. چون برخي تيم‌ها مانند چين که يک کادر آناليز کامل دارند تمام اطلاعات را به خوبي برداشت مي‌کنند و در بازي تمام راه‌ها را بر روي شما مي‌بندند.

بيست و هفتمين دوره مسابقات بسکتبال جام ملت‌هاي آسيا از 10 تا 20 مرداد در مانيل فيليپين برگزار مي‌شود که تيم ملي کشورمان در گروه C با مالزي، چين و کره‌جنوبي هم‌گروه است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد وبسایت ورزشی من چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 662
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 366
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 410
  • بازدید ماه : 550
  • بازدید سال : 1,439
  • بازدید کلی : 16,501