loading...
اخبار روز فوتبالی
عماد قندری بازدید : 17 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

علي دايي که در برنامه ورزش و مردم حضور پيدا کرده بود، ابتدا درباره‌ حاشيه‌هايي که کامبوزيا براي باشگاه پرسپوليس به وجود آورده بود، بيان کرد: چند سالي در مملکت ما باب شده که کساني که زحمت مي‌کشند را خرابشان کنند. بعضي آقايان سياسي در ورزش مملکت ما به جاي اين‌که به کارهاي خودشان بپردازند راجع به همه‌ي مسائل اظهارنظر مي‌کنند. من به نظر کامبوزيا احترام مي‌گذارم و شايد او مرا نمي‌شناسد اما من صحبت‌هايم را گفتم. اگر ايشان تمام قدرت و تفکرش را معطوف به فدراسيون شطرنج مي‌کرد اين اتفاقي که در کره جنوبي افتاد رخ نمي‌داد و تيم شطرنج حذف نمي‌شد.

به نقل از ايسنا، وي افزود: شايد حواسش را به پرسپوليس جمع کرده بود. من او را در عمرم نديده‌ام و با او صحبت نکرده‌ام. در شطرنج بزرگان زيادي مثل احسان قائم‌مقامي را مي‌شناسم ولي در شأن و مرام بازيکنان ما نبود که در کره جنوبي چنين نتايجي بگيريم. يک هفته نگذشت که او مديريتش را نشان داد. اين را هم بگويم که من به خاطر پرسپوليس از رويانيان دفاع کردم که شايد آمدن رويانيان به فوتبال غلط بوده اما وقتي روي او دو سال هزينه کرديم و آزمون و خطا داده، نبايد در زمان نتيجه گرفتنش بر اساس عوامل غيرمشخص برداريمش. کامبوزيا اين همه مصاحبه کرد در حالي که در 20 سالي که در مديريت ورزش بوده اين همه مصاحبه نداشت. پرسپوليس تيم مردمي است و من وظيفه دارم از مسائلي که باعث مي‌شود وارد حاشيه شود دفاع کنم؛ چون همه موفقيت من و پرسپوليس را مي‌خواهند.

سرمربي پرسپوليس هم‌چنين درباره اختلافي که در گذشته با رويانيان داشت تاکيد کرد: من از حقم دفاع کردم، چون عليه‌ام صحبت شده بود و بيانيه‌اي داده بود که با من جور در نمي‌آمد. با اين حال اسم پرسپوليس آن‌قدر بزرگ است که هرچقدر هم اختلاف داشته باشيم آن را فراموش مي‌کنيم.

دايي در ادامه‌ي اين گفت‌وگو درباره‌ عدم توافق با کريم انصاري‌فرد براي فصل آينده توضيح داد: استخاره کردم خوب نيامد اما موضوع ديگري باعث عدم توافق شد. کريم از آينده‌دارترين فوتباليست‌هاي ايران است و جزو نفراتي بود که او را در فهرست اوليه‌ام به باشگاه معرفي کردم اما متاسفانه ايشان قرارداد عجيب و غريبي با باشگاه داشت و تازه ديروز آن را خواندم. شرط‌هايي در قرارداد بود که در عمر ورزشي‌ام نديدم. روزي که او به باشگاه رفت و صحبت کرد، بنگر هم حضور داشت. انصاري‌فرد خواستار 760 ميليون تومان پول نقد شد تا آن را ظرف يکي، دو روز به عنوان پيش‌قرارداد دريافت کند. همچنين 15 روز هم وقت خواست تا اگر ترانسفر شد، برود. اين در حالي است که ما روي بازيکناني حساب مي‌کنيم که تا آخر فصل بمانند. او با بنگر به تمرين آمد اما من به هر دو گفتم اول قراردادشان را ببندند. بنگر اعلام کرد، هرجور که شما بگوييد قرارداد مي‌بندم اما انصاري‌فرد به توافق نرسيد.

وي اضافه کرد: قرار بود او در اردوي اردبيل به ما ملحق شود اما گفت، به خاطر حضورش در تيم ملي مي‌خواهد ديرتر بيايد و بدون اين‌که کسي بداند و خبر داشته باشيم، بدون اجازه يک هفته نبود. او در تمرين اردبيل شرکت نکرد. بعد از يک هفته خبر دادند که در ترکيه است. ما بعد از اردوي رامسر به تهران آمديم و او با باشگاه صحبت کرد. اين بار شرط گذاشت که 500 ميليون تومان نقد بگيرد يا يک چک يک ماهه دريافت کند. بعد از آن هم 15 روز وقت خواست تا اگر پيشنهاد خارجي داشت برود. نمي‌توانيم طوري سرمايه‌گذاري کنيم که هر آن خواست برود. من با او صحبت کردم و گفت از آلمان و اسپانيا پيشنهاد دارد که توصيه کردم حتما برود. راهنمايي و مشاوره‌هاي غلط، انصاري‌فرد را به اين‌جا کشاند. ما اين همه با بازيکنان کار کرديم و انصاري‌فرد الان به درد ما نمي‌خورد. به همين دليل مجبور شديم، سيدصالحي را که يکي از بهترين مهاجمان ايران است، بگيريم. هم‌چنين يونس شاکري، عباس‌زاده و هادي نوروزي را در پست فوروارد نوک داريم.

سرمربي پرسپوليس هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش که آيا از عملکرد تيمش در فصل نقل‌وانتقالات راضي است يا نه، اظهار کرد: تقريبا توانستيم بازيکنان مورد نظرمان را جذب کنيم و راضي‌ام. از هفت خرداد نيز استارت زديم و 51 جلسه تمرين داشتيم و هشت بازي دوستانه را انجام داديم. مي‌خواهيم دو بازي ديگر را هم تا شروع ليگ انجام دهيم. از شروع تمرين‌ها هدفمان قهرماني بود.

دايي در مورد مشکلي که براي دهنوي به وجود آمد، افزود: اينها را بازيکنان مي‌دانند و من وارد قضاياي آنها نمي‌شوم. فقط ليست را به مديريت دادم و آنها هم سعي کردند، بازيکنان درخواستي مرا جذب کنند. هم‌چنين حدادي‌فر را مي‌خواستيم اما او شش ماه ديگر با ذوب‌آهن قرارداد داشت. به همين دليل مارکو را جايگزين او کرديم. در اين ميان مي‌خواهم صحبتي با هواداران داشته باشم. امسال سعي کرديم پرسپوليس را تا حدي جوان کنيم. ميانگين سني تيم 27/5 سال بود اما امسال به 25 کاهش پيدا کرد. از سهميه ليگ برتري‌مان تنها چهار سهميه را استفاده کرديم و دو تاي ديگرش مانده است. 13 خروجي داشتيم که 10 بازيکن را جايگزين کرديم و در کل در يارگيري خوب بوديم. ان‌شاءالله بازيکنان هم همت و غيرت به خرج مي‌دهند و نتايج مناسب مي‌گيريم.

علي دايي در ادامه‌ اين گفت‌وگو در پاسخ به اين پرسش که وضعيت عليرضا حقيقي با پرسپوليس به کجا رسيد، تصريح کرد: عليرضا دوست دارد، جايي باشد که بازي کند. او در روبين‌کازان حضور داشت اما دروازه‌بان اول اين تيم دروازه‌بان اول تيم ملي روسيه بود. با مربي دروازه‌بان‌هايش نيز صحبت کردم و او گفت عليرضا خيلي خوب شده و بايد دنبال اين باشد که در تيمي بازي کند. حقيقي مي‌خواست در ترکيه به صورت قرضي بازي کند اما به او گفتم اگر باشگاهش او را به صورت قرضي به ما مي‌دهد، حاضرم در تيم ما حضور داشته باشد اما تا الان جوابي از روبين‌کازان نيامده است.

دايي که تيمش بايد هفته‌ اول ليگ سيزدهم به مصاف تراکتورسازي برود، درباره‌ اين قرعه اظهار کرد: قرعه‌ سختي است. دوست داشتيم در بازي اول با تيم‌هاي راحت‌تري روبه‌رو شويم. تراکتور هم نشان داده که جزو بهترين‌هاست و حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد. پرسپوليس در فصل قبل بازي آخرش را مقابل تراکتورسازي انجام داد اما امسال بايد در اولين بازي به مصاف اين تيم برود. تراکتورسازي مربي بادانشي مثل مجيد جلالي را هم دارد که افتخار شاگردي‌اش را داشتم. در کل تيم خوبي ساخته و حمايت مردم آذربايجان را هم پشت سرش دارد. خودم با توجه به اين‌که آذربايجاني هستم، دوست دارم تراکتورسازي موفق باشد، به استثناي بازي مقابل پرسپوليس!

وي هم‌چنين درباره رويارويي با علي کريمي، محمد نصرتي و جواد کاظميان که سابقه پوشيدن پيراهن پرسپوليس را داشته‌اند، در اين بازي خاطرنشان کرد: هر سه جزو بهترين‌هاي فوتبالمان هستند و اين موضوع نمي‌تواند حساسيتي درست کند، چون خود بازي پرسپوليس – تراکتور حساس است، چون بازي اول دو تيم بوده و در آزادي برگزار مي‌شود. تمام سعي‌مان را کرده‌ايم تا از روز اول پيروز از زمين بيرون بياييم و مطمئنا تراکتور هم براي اين بازي برنامه دارد.

سرمربي پرسپوليس همچنين در پاسخ به پرسشي که آيا جدايي علي کريمي خواسته‌ او بوده يا رويانيان، توضيح داد: روزي که شروع به بستن تيمم کردم، علي کريمي از فوتبال خداحافظي کرده بود و با اين تفکر بازيکنانم را جذب کردم. شايد اگر کريمي اين تصميمش را هم نمي‌گرفت در برنامه‌ من جايي نداشت. شايد هم داشت.

در ادامه‌ برنامه آماري از حضور جداگانه‌ علي کريمي و علي دايي در پرسپوليس به نمايش درآمد که در اين آمار نشان مي‌داد، زماني که کريمي در تيم بوده ناکامي به وجود آمده اما زمان حضور دايي موفقيت حاصل شده است. دايي دراين‌باره نيز گفت: به اين چيزها نگاه نمي‌کنم و هيچ‌کس نمي‌تواند با چنين مقايسه‌هايي ارزش کريمي را پايين بياورد. او جزو بهترين‌ها بوده و زحمت زيادي هم کشيده است اما قسمت نبود که در کنار هم در پرسپوليس کار کنيم.

در ادامه‌ي برنامه مجري ورزش و مردم به کار غيرحرفه‌اي برخي فوتبالي‌ها درباره‌ کارهاي نژادپرستانه و بازي نکردن مقابل تيمي که براي شهرش است يا قبلا در آن تيم بازي کرده، انتقاد کرد که علي دايي دراين‌باره اظهار کرد: افراد زيادي به من هم ايراد مي‌گيرند که چرا مربي تيم‌هاي ديگري به جز پرسپوليس شده‌ام و يا با موفقيت آن تيمم خوشحالي کرده‌ام اما بايد بگويم براي جايي که قرارداد دارم، کار مي‌کنم و به خاطر پولي که از آن باشگاه مي‌گيرم، مديونش هستم. به عنوان مثال کشتي‌گيري که به کشور ديگري رفته است، قطعا خواسته‌هايي داشته که در ايران برآورده نشده و مطمئن باشيد، کسي دوست ندارد در غربت کار کند. بايد به صورت ريشه‌اي مشکلات را حل کنيم و از راس هرم تا پايين بايد حرفه‌اي باشيم. فدراسيون و وزارت ورزش ما بايد به صورت حرفه‌اي کار کنند و مديراني داشته باشند که حرفه‌اي‌اند. اگر چنين جاهايي اين کار را انجام دهند به پايين هم سرايت خواهد کرد اما هر قدر صحبت کنيم و تصميم‌گيرنده نباشيم، فايده نخواهد داشت. هر وقت امثال ما تصميم‌گيرنده باشند مي‌توانيد از ما چنين خواسته‌هايي داشته باشيد. امثال مهدوي‌کيا و کريم باقري بايد مديرورزشي باشند اما در اين دوره و زمانه مي‌بينيد که افراد ديگري اين سمت‌ها را بر عهده گرفته‌اند. همه جاي دنيا آکادمي و فوتبال پايه باشگاه زير نظر سرمربي بزرگسالان است. البته استيلي دوست من بوده اما اصلا در فوتبال ايران چنين چيزي تعريف نشده است. اينها اول از همه بايد درست شود تا بعد از آن امثال من و مهدوي‌کيا و هم‌چنين آنهايي که در خارج از کشور بازي کرده‌اند، کارآيي لازم را داشته باشند.

سرمربي و کاپيتان سابق تيم ملي هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش که چرا بزرگاني مثل او دانششان را به سايرين انتقال نمي‌دهند، يادآور شد: اگر مديران را درست انتخاب کرده و به آنها وقت دهيم مطمئن باشيد آنها دنبال ما هم مي‌آيند تا کمک‌شان کنيم. اما وقتي جايگاهشان لغزنده است ديگر به فکر اين کارها نمي‌افتند.

علي دايي که سابقه‌ي پوشيدن پيراهن بايرن‌مونيخ آلمان را دارد، درباره‌ي نظم و اصول اين باشگاه گفت: بايرن‌مونيخ قواعد خودش را دارد. ما به هيچ وجه يک بار هم به اداره ماليات نرفتيم و پولي که به ما مي‌دادند، مالياتش را کم کرده بودند. آخر سال هم پول لباس‌ها و حتي بنزيني که زده بوديم را از باشگاه مي‌گرفتيم. حقوقمان را به حساب ما مي‌ريختند و نامه مي‌دادند تا متوجه شويم و هيچ‌کس از اين موضوع خبردار نمي‌شد.

در ادامه، سوالات به سمت آبي‌پوشان پايتخت جهت گرفت و علي دايي درباره‌ي داربي پايتخت و هم‌چنين بازي استقلال با ديناموکيف اوکراين اظهار کرد: بازي با استقلال اوج کار بازيکنان ما خواهد بود. اين تيم مقابل تيم دوم ديناموکيف هم برنده شده باشد کار بزرگي کرده است.

دايي درباره مراسم انتخاب برترين‌ها نيز گفت: امير قلعه‌نويي حقش بود بهترين مربي شود، چون سال قبل با استقلال قهرمان شد. در قسمت‌هاي ديگر افراد زيادي بودند که مي‌توانستند برترين شوند اما سليقه‌ها متفاوت است. در مجموع به اعتقادم بهترين‌ها انتخاب شدند. نويدکيا در سپاهان تاثير خوبي داشت. البته بازيکنان زيادي در ليگ خوب بودند ولي بايد به نظر داوران احترام گذاشت. البته پرسپوليس به خاطر نتايجي که در سال‌هاي اخير در ليگ گرفت در اين انتخاب‌ها جايي نداشت ولي همه‌ پرسپوليسي‌ها دوست دارند که بازيکنانشان در اوج باشند.

سرمربي پرسپوليس هم‌چنين درباره اختلاف بين فتح‌الله‌زاده و رويانيان تاکيد کرد: بهتر است که هم رويانيان و هم فتح‌الله‌زاده درباره تيم‌هاي خودشان صحبت کنند. در فوتبال آلمان اصلا راجع به قيمت و پول صحبت نمي‌شد. هرکس به اندازه‌ي توان و دارايي خودش خرج مي‌کند. فتح‌الله‌زاده هم خودش کم ميلياردي خرج نمي‌کند. به هر حال استقلالي‌ها رفيقم هستند و من با آنها صحبت مي‌کنم و در تماسم. اين در حالي است که فتح‌الله‌زاده اين صحبت‌ها را مطرح مي‌کند. اگر او مي‌گويد ما ميلياردي پول گرفتيم حتما علم غيب دارد.

علي دايي در ادامه در پاسخ به پرسش بهرام شفيع مبني بر اين‌که آيا پول‌هاي پرداختي به فوتبالي‌ها نسبت به فوتبال حرفه‌اي دنيا زياد نيست، تصريح کرد: من از چند جهت به اين موضوع نگاه مي‌کنم. در حال حاضر تورمي که مملکت ما دچارش است باعث شده دلار 800 توماني به 3400 و حتي 3900 برسد. اگر اين‌طور مقايسه کنيم مي‌بينيم که قرارداد فوتبالي‌ها زياد هم نيست. اما بايد روي اين پول‌ها مديريت کنند. الان قيمت خانه در منطقه متوسط تهران متري زير 12 ميليون تومان نيست. فوتباليستي که تشکيل خانواده مي‌دهد حداقل به خانه‌ي 250 متري نياز دارد. شما ضرب و تقسيم کنيد. البته من خانه‌ي 12/5 متري دارم! (با خنده). شما به امکانات فوتباليست‌هاي دنيا نگاه کنيد. آنها با يک سال قراردادشان ويلاي آن‌چناني مي‌خرند.

سرمربي پرسپوليس دايي در پايان درباره صعود تيم ملي به جام جهاني و پيروزي در سه بازي آخر عنوان کرد: اول از همه بايد به کادر فني، فدراسيون و بازيکنان تبريک گفت. کي‌روش در سه بازي آخر عالي کار کرد و هيچ‌کس فکرش را هم نمي‌کرد ما اين سه بازي را ببريم اما باغيرت‌ترين بازي‌ها را انجام داديم. در تمام بازي‌ها سيستم داشتيم و باهوش ظاهر شديم و به جام جهاني صعود کرديم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد وبسایت ورزشی من چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 662
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 444
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 488
  • بازدید ماه : 628
  • بازدید سال : 1,517
  • بازدید کلی : 16,579