loading...
اخبار روز فوتبالی
عماد قندری بازدید : 16 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

پس از انتشار اخبار و حواشي تمرينات چند روز اخير تيم فوتبال صنعت مس، خبرنگاران به سراغ مجتبي تقوي سرمربي مس رفتند تا با وي در خصوص روند آماده سازي مس کرمان و نگراني‌هاي هواداران مس در خصوص ضعيف بسته شدن اين تيم گفت و گو کنند صحبت‌هاي تقوي را مي‌خوانيد؛

به گزارش فارس،مجتبي تقوي اظهار داشت: مس يکي از تيم هاي بزرگ فوتبال کشور است. پس از پايان مسابقات فصل گذشته و با توجه به دريافت دو پيشنهاد از باشگاه‌هاي کشور ترجيح دادم تا مس کرمان را انتخاب کنم. در اينجا مي‌توانستم فضاي کاري جديدي را تجربه کنم .ضمن اينکه انگيزه بالايي در درون من وجود داشت تا با پذيرفتن سمت در اين تيم توانايي‌هاي خود را نشان دهم. به مدارج بالاتري از موفقيت در فوتبال دست يابم.

وي افزود: فکر مي‌کنم مس آخرين تيمي بود که تمريناتش را براي حضور در ليگ سيزدهم آغاز کرد. مشکل و حريف اصلي ما در اين بين زمان بود چراکه از دست دادن زمان به ضرر ما رقم خورد . بسياري از تيم‌هاي ليگ برتري در حال حاضر مشغول برگزاري ديدارهاي تدارکاتي پاياني خود هستند در صورتي که ما بايد به دنبال برگزاري بازي‌هاي تدارکاتي ميانه خود باشيم. ما تا الان فقط با يک حريف ليگ برتري بازي کرده‌ايم . با شرايط فعلي نيز بايد به دنبال دو سه حريف ليگ برتري خوب باشيم تا هرچه سريع‌تر خود را به شرايط ايد‌ه‌آل حضور در ليگ و برگزاري مسابقات برسانيم.

تقوي در پاسخ به سوالي در اين خصوص که چه کسي مقصرايجاد اين شرايط براي مس در فصل آماده سازي است، گفت: من قاضي نيستم. از زماني که به عنوان سرمربي مس معرفي شدم، طبق زمان بندي از هفت روز بعد در کرمان بودم . در اين بين مشکلاتي وجود داشت بازيکنان سال قبل خيلي دير با باشگاه به توافق رسيدند و در تمرينات شرکت کردند ضمن اينکه مشکلات ديگري نيز در اين بين مزيد بر علت شد تا تمرينات مس ديرتر از موعد مقرر آغاز شود . البته با تمام اين مشکلات و در اختيار داشتن زمان اندک تصميمات درست و عاقلانه‌اي براي آماده سازي تيم اتخاذ شد.

سرمربي مس کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به زمان اندکي که در اختيار ما قرار داشت، تمرينات تيم را بر اساس تمرينات ترکيبي با توپ طراحي کرديم . تنها کار بدون توپ ما همين دويدن پس از پايان تمرين در دور زمين است. در کرج تمرينات بدنسازي، وزنه، کار با توپ به خوبي انجام شد و من از شرايط اردو رضايت دارم چراکه امکانات تمريني شامل زمين تمرين و در دسترس بودن حريفان براي انجام بازي‌هاي تدارکاتي نيز مزيد بر علت شده بود.

وي در خصوص از دست دادن 14 بازيکن از نفرات تيم از فصل گذشته نيز گفت: مربيگري سليقه‌اي است . مشکلات عميق و چالش‌هايي در جذب بازيکن داشتيم. البته من بازيکناني چون رضا عنايتي و کيوان امرايي را نياز داشتم. همچنين شجاع خليل زاده را. عنايتي که به دليل مشکلات خانوادگي بايد حتما در تهران فوتبال بازي کند. امرايي نيز به دليل مشکلات غير فوتبالي که برايش بوجود آمده بود ديگر در کرمان نمي‌توانست به فوتبالش ادامه دهد و خليل زاده هم که با وجود قرار دادي که با باشگاه داشت به صورت غير قانوني کرمان را ترک کرد.اين بازيکن همچنان بازيکن مس کرمان محسوب مي شود و باشگاه هيچ رضايتنامه‌اي را براي وي صادر نکرده است .

تقوي خاطرنشان کرد: با توجه به کندي روند مذاکرات و جذب بازيکن، از باشگاه اجازه گرفتم تا شخصا با برخي بازيکنان صحبت کنم اما در اين بين بازيکنان معيارهايي را براي خودشان در نظر مي گرفتند. ملاک‌هايي چون بازي در تهران و يا در تيم‌هاي حاضر در ليگ قهرمانان آسيا. ضمن اينکه بازيکن به دنبال حضور در تيمي است که در آنجا آرامش باشد. باتوجه به اخبار و مسائلي که اين روزها پيرامون تيم مس در رسانه‌ها منتشر مي‌شود برخي بازيکنان عملا از حضور در کرمان منصرف مي‌شوند.البته در اين بين بايد عنوان کنم تماشاگران و هواداران مس نيز حق دارند نگران وضعيت تيمشان باشند ، بنده به عنوان سرمربي تيم هميشه پذيراي انتقادات و نظرات هواداران تيم هستم و اين مسئله را به مديريت باشگاه نيز انتقال داده‌ام. بايد اذعان کنم مردم کرمان مردمي با فرهنگ و مهربان هستند .

سرمربي مس کرمان بيان داشت: در اين بين پرداخت مبالغ هنگفت توسط برخي باشگاه‌ها نيز موجب شده تا برخي بازيکنان با بازار گرمي به دنبال ايجاد يک فضاي حباب گونه براي خود باشند تا از اين طريق باشگاه‌ها را براي دريافت مبلغ بيشتري تحت فشار گذارند که اين مسئله امسال در سياست هاي باشگاه مس گنجانده نشده است.

تقوي افزود: ما بايد تلاش کنيم تا اين تيم با همين نفرات به خوبي آماده شود. 60 تا 70 درصد اين تيم بچه‌هاي کرمان هستند. ضمن اينکه در حال حاضر همه کرماني محسوب مي شويم چراکه همه در قالب يک لباس با عنوان" مس کرمان" عازم مسابقات ليگ برتر هستيم پس همگي بايد براي سربلندي نام کرمان و تيم مس تلاش کنيم. بازيکنان خوبي جذب شده‌اند اما براي موفقيت ابزاري لازم است که مهم‌ترين ان در مقطع کنوني براي اين تيم بستر سازي براي آماده سازي اين تيم در فضايي همراه با آرامش و همدلي است. رودباريان، ترشيز، تيغ نورد، اسلامي ، ادينهو ، از ليگ برتر در کنار بازيکنان و بچه هاي کرماني مس و نفرات برتر برخي تيم‌هاي ليگ يکي مجموعه تيم صنعت مس را در سيزدهمين دوره ليگ برتر تشکيل مي‌دهند .

تقوي در ادامه تصريح کرد: تيمي که مد نظرم بود بسته نشد. اين مسئله نيز کاملا طبيعي است چراکه بازيکنان دنبال ملاک و معيار خودشان هستند. البته ما نبايد نسبت به داشته‌هايمان ناشکري کنيم. اگر به بازيکنان فعلي کم توجهي کنيم يعني که به آنها بي‌اعتماديم .بايد تلاش کنيم تا با همين ابزار و نيروي انساني در ليگ برتر موفق ظاهر شويم. فوتبال امروزه ثابت کرده متکي به نام ها و عناوين نيست. اين تاکتيک و برنامه يک تيم است که در کنار کار گروهي نتايج و موفقيت را به دنبال داشته است. البته در اين بين نبايد به حواشي دامن زد اين مسائل وجهه مردم مهربان کرمان را در کشور تخريب مي‌کند . به عنوان سرمربي تيم بسياري از انتقادات را مي‌پذيريم . ما نيز نگران وضعيت دفاعي تيم هستيم هنوز تکليف خليل زاده مشخص نشده و اين بازيکن هنوز بازيکن مس کرمان است به دنبال يک دفاع وسط خارجي سطح بالا هستيم . در اين قسمت از زمين نيز ابرقويي دفاع وسط فصل گذشته آلومينيوم هرمزگان را به خدمت گرفته‌ايم تا شرايط را کمي بهتر کنيم.

سرمربي مس کرمان ادامه داد: در اين بين هادي شکوري به دليل مشکل مصدوميت از تيم کنار گذاشته شد. وي با منش بالاي پهلواني اين مسئله را پذيرفت.در مورد فتحي نيز بايد عنوان کنم اين بازيکن در ليست نفرات مورد نظر من نبود و در ليستي که در تاريخ 15 تير به مسئولان باشگاه ارائه کردم اين مسئله قيد شده است .همچنين نادر فتح الهي . اين بازيکن نيز در ليست نفرات مد نظر من جايي نداشت.

تقوي در پاسخ به سوالي در خصوص خلاء يک ارتباط مابين باشگاه مس و هواداران و رسانه‌ها گفت: اين خلاء را خودم پرکرده‌ام. چند روز قبل با زبان روزه و با وجود زمان افطار يکساعت و نيم پس از تمرين در کنار هواداران بودم و نظرات و انتقادات آن ها را شنيدم.من از مربياني هستم که با مستندات زندگي مي‌کنم و براي تمام صحبت‌هايي اسنادي را دارم.از اينکه من در کرمان سيبل برخي انتقادات و تهمت‌ها شده‌ام ناراحت نيستم .اميدوارم تيم روند رو به رشد و مناسبي را در پيش گيرد چراکه ماه هميشه پشت ابر نخواهد ماند روزي همه مسائل پيرامون اين تيم مشخص خواهد شد و مردم متوجه مي‌شوند که من براي پر کردن جيبم و زد و بند به کرمان نيامده بودم.

تقوي گفت: به خاطر حفظ رفاقت و احترام با اشخاص مهمي که در شرکت مس حضور دارند به کرمان آمدم. الان نيز پشيمان نيستم. اگر باشگاه به هر دليلي قصد ادامه کار با من را نداشته باشد بدون کوچکترن اعتراضي کرمان را ترک خواهم کرد.اما مردم نجيب کرمان بايد اين مسئله را بدانند که من وامدار کسي نيستم و براي دلالي و بستن کوله بار به کرمان نيامده ‌ام. همه ما ايراني هستيم و بايد اخلاق و احترام نسبت به يکديگر را رعايت کنيم.تاکيد مي‌کنم که با هيچ دلالي ارتباط ندارم و اگر يک نفر با مدرک و مستندات بگويد مجتبي تقوي پياله‌اي چاي از کسي خورده خوشحال مي شوم.من از 35 سالگي در ليگ برتر فوتبال ايران مربي گري کرده‌ام .ما عادت کرده‌ايم به مربي خارجي فرصت بدهيم و از ان ها حمايت کنيم اما به مربيان جوان و ايراني که به بازيکنان جوان و آينده دار فرصت بازي مي‌دهند روي خوش نشان نمي‌دهيم و از قبل از شروع کار با ايجاد اهرم هاي فشار قصد ايجاد مشکلات و حواشي را براي آن ها داريم.

تقوي در ادامه اظهار داشت: براي من پول و امکانات ارزشمند است اما آبرو و شرافت من از همه چيز برايم با ارزش تر است. من فرزند جنگ هستم و پدرم را نيز در جنگ تحميلي از دست داده‌ام. پس نمي‌خواهم کاري انجام دهم تا فرداي قيامت در برابر پدرم سرافکنده باشم. متاسفانه در فوتبال ما هنچارشکني افزايش يافته و اين قبيل اتفاقات در خيلي از جاها ديده شده است. اما از هواداران و علاقمندان به تيم مس توقع دارم قصاص قبل از جنايت نکنند. اين تيم متعلق به همه اين عزيزان و مردم خوب کرمان است. پس بياييد با حضور در کنار بازيکنان تيم به اعضا تيم آرامش و روحيه بالايي را هديه کنيد. دنبال منافع مادي نيستم و براي کارکردن و موفقيت به مس آمده‌ام پس بيايد به يکديگر بي احترامي نکنيم و با استفاده از ادبياتي که در شان يک ايراني است با هم گفت و گو تعامل کنيم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد وبسایت ورزشی من چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 662
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 300
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 344
  • بازدید ماه : 484
  • بازدید سال : 1,373
  • بازدید کلی : 16,435