loading...
اخبار روز فوتبالی
عماد قندری بازدید : 15 شنبه 29 تیر 1392 نظرات (0)

سرمربي تيم فوتبال مس کرمان درباره آخرين شرايط اين تيم در آستانه آغاز فصل جديد ليگ برتر، اظهار کرد: ما تمرين‌هايمان را ديرتر شروع کرديم و به نوعي آخرين تيمي بوديم که وارد اردوهاي آماده سازي شديم. يک اردوي يک هفته‌اي در کرج داشتيم و توانستيم در اين مدت خوب تمرين کنيم. تازه از فصل بدنسازي خارج شديم هر چند فکر مي‌کنم دوره بدنسازي مشکلي بود که امسال بسياري از تيم‌ها با آن دست به گريبان بودند.

به گزارش ايسنا،وي افزود: خيلي از تيم‌ها يک ماه استراحت مطلق داشتند و متاسفانه فوتباليست‌هاي ايراني هم در اين مدت کاملا استراحت مي‌کنند و حتي تمرين‌هاي شخصي هم دنبال نمي‌کنند. تنها نگراني ما هم همين است که بازيکنان از نظر بدني با شرايط مناسبي وارد تمرين‌ها نشدند، اما تا به امروز بازي‌هاي تدارکاتي فشرده‌اي با تيم‌هاي ملي دانشجويان، ناشنوايان و تيم‌هاي ليگ يکي و ليگ برتري انجام داديم. الان هم کرمان هستيم و خودمان را براي بازي هفته‌ نخست مقابل راه‌آهن آماده مي‌کنيم.

تقوي در پاسخ به اين سوال که آيا از نقل و انتقالات تيمش براي فصل جديد راضي است يا نه؟ گفت: واقعا شرايط نقل و انتقالات امسال متفاوت بود. ما سعي کرديم که قوي کار کنيم، اما در بعضي از پست‌ها ميان تيم‌ها جابجايي شکل نگرفت. مثلا باشگاه‌ها کمتر دفاع خودشان را در ليست فروش گذاشتند. در کنار اين‌ها بعضي بازيکنان دوست داشتند در تيم‌هايي باشند که در آسيا رقابت مي‌کنند. با اين وجود ما توانستيم بازيکناني را به خدمت بگيريم که اگر به آنها فرصت دهيم مي‌توانند خودشان را پيدا کنند، چرا که تجربه کار در ليگ برتر را دارند.

وي افزود: مهم‌ترين مشکل ما در حال حاضر زمان است و اين موضوع هم طبيعي است، چرا که ما دير شروع ‌کرده‌ايم و بايد به بازيکنان فرصت بدهيم. از طرفي نمي‌توانستيم فصل بدنسازي را حذف کنيم.

تقوي درباره وضعيت دفاع وسط مس پس از رفتن شجاع خليل زاده و نيامدن هادي شکوري به مس ، گفت: باشگاه مس قاطعانه معتقد است که خليل زاده متعلق به ماست و او به طور غير قانوني به سپاهان رفته است. مسئولان باشگاه همچنان پيگير پرونده‌ او هستند. همچنين ما خيلي علاقه داشتيم که شکوري را در تيم داشته باشيم. او بر سر تمرين‌هاي ما هم آمد ، اما مشکلات خانوادگي داشت، مثل اين که جايي از قول من اعلام کرده بودند که شکوري مصدوم است، در حالي که اين گونه نبود. حالا شايد من بد صحبت کرده بودم و يا آنها حرف من را بد برداشت کردند.

وي افزود: آن چيزي که مسلم است اين است که شما خيلي وقت‌ها ممکن است از نظر مالي شرايطتان مثل ساير تيم‌ها نباشد. ما در اين پست توانستيم هم بازيکنان ليگ يکي و هم ليگ برتري را به خدمت بگيريم. تصور من اين است که اگر به آنها فرصت کافي دهيم مس مي‌تواند يکي از تيم‌هاي بسيار خوب ليگ برتر باشد، حتي بازيکنان فصل گذشته ما دير به تمرين اضافه شدند. ما هم بايد طوري برنامه‌ريزي کنيم که بازيکنان دچار مصدوميت نشوند.

سرمربي تيم فوتبال مس کرمان با انتقاد از برخي بازيکنان که براي پيوستن به تيمشان تعلل مي‌کنند، گفت: من نمي‌خواهم از قانون نقل و انتقالات فدراسيون انتقاد کنم، اما متاسفانه اين بدعت از سوي برخي بازيکنان در حال پايه گذاري است که با بازارگرمي‌هاي خود فصل بدنسازي را از دست مي‌دهند. البته آنهايي که وضع مالي‌شان خوب است، براي خودشان بدنسازي اختصاصي مي‌گيرند و مي‌گويند که نهايتا يک هفته‌ قبل از آغاز بازي‌ها به تيم مي‌پيوندم. در حالي که بدنساز فقط کار بدني مي‌کند و بازيکن بايد در تمرين‌هاي تاکتيکي شرکت کند تا تفکرات مربي را بشناسد و به درک متقابل با ساير همبازيانش برسد.

تقوي درباره حاشيه‌هايي که در تمرين‌هاي چند روز گذشته مس به وجود آمد و به موضع گيري برخي هواداران اين تيم مقابل او منجر شد به ايسنا گفت: به نظر من اين موضوع طبيعي است. من مردم کرمان را که در سطح شهر مي‌بينم واقعا از برخورد خوبشان لذت مي‌برم. کرمان مردمان دوست داشتني با فرهنگ دارد. اين شهر جزو شهرهاي تاريخي و ادبي ايران هم هست. اما به هر حال خود مردم اين استان مي دانند که آيندگان درباره عملکرد افراد قضاوت مي‌کنند. به نظر من اين التهاب‌ها در کل فوتبال کشور هست. من در چند وقت گذشته زمان مصاحبه نداشتم و به دنبال اين بوديم که با کار گروهي وارد رقابت سخت ليگ امسال شويم که واقعا از نظر من امسال بهترين تيم‌هاي ايران در ليگ برتر هستند و با برنامه وارد شدند. ما بايد از تيممان حمايت کنيم.

وي ادامه داد: ما شبيه همين اتفاق را در تيم ملي داشتيم و با انتقادهاي بي‌پايه و اساس از کارلوس کي‌روش به بيراهه رفتيم. سال گذشته من شايد جزو معدود کساني بودم که پس از سخت شدن صعود ايران همه را دعوت به حمايت کردم. اشکالي ندارد نظر شخصي خودمان را بدانيم. اما هر کس به اندازه نقش خودش روي تيم و کادر فني تاثير مي‌گذارد. خدا را شکر در عين ناباوري و با کمک خدا تيم ملي به جام جهاني رفت. اين رفتن به جام جهاني يک پوئن مثبت براي همه ماست. بنابراين ما هميشه بايد به منافع مشترکمان فکر کنيم. يکي از مشکلات فوتبال ما اين است که اتحاد لازم را نداريم.

تقوي گفت: در کرمان هم همين شرايط حاکم است. طبيعي است که باشگاه مس و خود من اينجا هستيم که بتوانيم فضاي پيشرفت را فراهم کنيم. من هم مي‌خواهم کارنامه ام را در اين باشگاه خوب کنم. هميشه گفته‌ام که حرف مردم براي من سن است، اما وقتي مي‌خواهيم کاري انجام دهيم بايد تمرکز لازم را داشته باشيم . اين اتفاقات نامناسب قطعا تاثير منفي روي مس مي‌گذارد. يادمان نرفته که فصل گذشته هم چنين فضايي وجود داشت و برخي اتفاقات براي قاسمپور افتاد. او يک مربي سالم است. من الکي از کسي تعريف نمي‌کنم، اما همين شرايط باعث مي‌شد که مس روند خود را طي نکند.

سرمربي تيم فوتبال مس کرمان گفت: اين جو ملتهب به هيچ عنوان به پيشرفت مس کمک نمي‌کند. همين مسائل که البته در سايت‌ها و روزنامه‌ها با بزرگنمايي عنوان شده بود باعث شد مس در گرفتن بازيکن لطمه بخورد و بازيکناني که مي‌خواستند به کرمان بيايند وقتي اين مسائل را مي‌شنيدند تحليل ديگري از فضاي فوتبال کرمان پيدا مي‌کردند. طبيعي است که وقتي بازيکني از يک تيمي که در ليگ قهرمانان آسيا حضور دارد و پول خوبي هم مي‌دهد پيشنهاد دارد با خود مي‌گويد که چرا به جايي بروم که هر روز فضايش التهاب دارد. البته من مي‌دانم که فرهنگ مردم کرمان اين گونه نيست. آنها واقعا مردم فهميده‌اي هستند. من اصلا در حدي نيستم که از مردم صحبت کنم و باز هم مي گويم که مقابل حرف مردم نمي‌ايستم و در مسيري حرکت مي‌کنم که آنها تعريف کنند.

وي ادامه داد: متاسفانه بعضي از دوستان و آقايان زماني که حرکت خوي انجام مي‌شود خودشان را جلو مي‌اندازند، اما وقتي اتفاق بدي مي‌افتد مي‌گويند ما نقشي نداشتيم. سال گذشته خيلي‌ها به من زنگ مي زنند که چرا اين قدر از کي‌روش حمايت مي‌کني. من هم مي‌گفتم که ما اين مربي را آورده‌ايم که براي ما نتيجه‌ بگيرد. آن هم در سال جام جهاني . اولين موضوعي که من را نگران مي‌کند همين مسائل است. براي شما مثالي بزنم من در آبادان هم کار کرده‌ام. واقعا مي گويم که هواداران نفت مظلوم هستند. در حالي که ما فقط اخباري در رسانه‌ها مي‌شنويم و هم بازيکنان و هم مربيان مي ترسند که به آبادان بروند. در شرايطي که به عقيده خيلي از افراد فوتبال ما از طريق آبادان وارد کشور شده است. در کرمان هم همين طور است در اين هياهوها هميشه حقايق گم مي‌شود، اما کسي که از درست کاري و صداقت خود مطمئن است هيچ وقت به دنبال هياهو نيست و اگر هم نتيجه‌ نگيرد هميشه سالم کار مي‌کند.

سرمربي تيم فوتبال مس کرمان گفت: واقعا متاسفم که بايد بگويم شفافيت و سلامت به اندازه کافي در فوتبالمان نداريم. مثال ديگري مي‌زنم، اتحاديه فوتبال اروپا توانسته کشورهاي متعدد اين قاره را با وجود اين که هنوز از نظر اقتصادي و سياسي نتوانستند با هم تفاهم داشته باشند، متحد کند، اما يوفا با ابزار فوتبال اين کار را کرده است و ما مي‌بينيم که با کيفيت‌ترين مسابقات دنيا زير نظر اين اتحاديه انجام مي‌شود. متاسفانه بعضي از ماها فقط مي‌خواهيم بگوييم که من خوبم. اما اين نگاه خيلي سخيفي است که همه چيز را به فرد نسبت دهيم. ما بايد اوج کار گروهي را در باشگاه‌هايي مثل بارسلونا و بايرن‌ مونيخ ببينيم. ممکن است يک مربي يک سال قهرمان شود و چند نتيجه‌ خوب بگيرد. اما اين که بگويد پس من مربي خوبي هستم درست نيست. آيا همان فرد حاضر است وقتي نتيجه‌ نمي گيرد بگويد من مربي بدي هستم؟

وي افزود: اينجا هم همين وضعيت حاکم است. من وظيفه دارم بگويم که در فوتبالمان اتحاد و دوستي بيشتر شود نه اين که به سمت بومي‌گرايي برويم. اگر اين طور باشد اصلا فوتبال را قبول ندارم، چرا که اسم ايران زير سوال مي‌رود. من همه جاي ايران و همه مردم ايران را دوست دارم و اعتقاد دارم که بايد به اولويت‌هايمان نگاه کنيم. خيلي حرف‌ها در اين زمينه دارم. اگر تيمي قهرمان مي‌شود واقعا به همه جا نرسيده است. وقتي مسير درست را طي نمي‌کنيم و در برخوردمان با مسائل شيوه مناسبي نداريم طبيعي است که هنوز نمي‌توانيم در فوتبال باشگا‌هي آسيا به چيزي دست پيدا کنيم. ما هنوز درگير اختلافات قومي و قبيله‌اي هستيم. من يک سوال دارم مگر زماني که جنگ شد فقط مردم استان خوزستان به لب مرزها رفتند و جنگيدند؟

تقوي در پايان گفت: من از بازيکنانم مي‌خواهم که با تمام قدرت تا روزي که هستيم کارشان را انجام دهند و به مردم کرمان هم مي گويم که تمام تلاشمان را براي موفقيت مس انجام مي‌دهيم تا يک تيم خوب و قدرتمند و در شان مردم کرمان داشته باشيم. چقدر خوب است که بتوانيم برخي کارهاي جديد را انجام دهيم. کرمان يکي از مراکز فرهنگي و ادبي ماست و مي‌توانيم انقلابي در رفتار تماشاگران فوتبال از همين شهر ايجاد کنيم. کاري که تماشاگران گهر در فصل قبل کردند نمونه خوبي است. الان ديگر کسي درباره نتايجي گهر صحبت نمي‌کند، بلکه همه مي‌گويند تماشاگران اين تيم چقدر خوش برخورد بودند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد وبسایت ورزشی من چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 662
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 623
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 667
  • بازدید ماه : 807
  • بازدید سال : 1,696
  • بازدید کلی : 16,758