loading...
اخبار روز فوتبالی
عماد قندری بازدید : 18 شنبه 29 تیر 1392 نظرات (0)
عبدالله چمن‌گلي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، اظهار کرد: فکرش را هم نمي‌کرديم که تيم‌هاي جهان با تمام موجوديت خود به رقابت‌هاي دانشجويان جهان بيايند. با وجود اين که تيم‌هاي ديگر نفرات خوبي در اين رقابت‌ها آورده بودند، اما کشتي‌گيران ايران هم کشتي هاي بسيار خوبي گرفتند و هر چه که داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

وي درباره ارزيابي خود از نوع کشتي گرفتن فرنگي کاران ايراني در رقابت‌هاي دانشجويان جهان بيان کرد: در وزن 55 کيلوگرم شيرزاد بهشتي طلا خوب ظاهر نشد و بايد بهتر از اين‌ها کشتي مي‌گرفت. در 66 کيلوگرم افشين بيابانگرد با وجود اين که مي توانست مدال بگيرد، اما نتوانست آن انتظاري که از او داشتيم را برآورده کند، هر چند تا نيمه نهايي کشتي‌هاي بسيار خوبي گرفت.

چمن‌گلي افزود: در 60 کيلوگرم محمد نوربخش بسيار عالي ظاهر شد و با وجود اين که براي اولين در رقابت‌هاي بزرگسالان شرکت مي‌کرد، کشتي‌هاي بسيار خوب و جانداري گرفت. او در کشتي خود مقابل حريف آذربايجاني‌اش که قهرمان اروپا بود با اين که شش بر صفر عقب افتاد، اما توانست با اجراي فنون متفاوت چهار امتياز بگيرد و اگر وقت داشت مي توانست کشتي را ببرد.

وي با اشاره به اين که هادي عليزاده در فينال به قهرمان المپيک باخت، گفت: عليزاده در کشتي‌هاي قبل از فينال خود بسيار عالي ظاهر شد، مثلا در کشتي مقابل حريف اوکرايني‌اش (ديمتروپيشکو) که در جام آزوماش به او باخته بود، بسيار عالي ظاهر شد و به نوعي مي‌توان گفت حريف خود را نابود کرد که اين نشان دهنده پيشرفت و آمادگي بالاي اوست. در فينال هم نشان داد که چيزي از ولاسوف نامدار کم ندارد و اگر نقاط ضعف خود را پوشش دهد مي‌تواند اين کشتي‌گير را شکست دهد.

مربي تيم ملي کشتي فرنگي دانشجويان ايران، درباره کشتي‌هاي داود عابدين زاده در وزن 84 کيلوگرم، اظهار کرد: داود بسيار خوب کشتي گرفت، اما در ديدار يک چهارم نهايي خود مقابل آلن خوگائف ، کشتي‌گير سرشناس روس در حالي که تا سه ثانيه آخر يک بر يک جلو بود با ناداوري کشتي را واگذار کرد. طوري که در آنجا کسي اين ناداوري را باور نمي‌کرد و اعتراض ما هم راه به جايي نبرد. داود نشان داد که پس از دو سال دوري از ميادين بين‌المللي مي‌تواند در رقابت‌هاي مهم حتي به مدال طلا هم برسد.

وي افزود: در 96 کيلوگرم مهدي علي ياري بسيار خوب ظاهر شد و کشتي‌گيران نامداري را شکست داد. اما متاسفانه در کشتي نيمه نهايي خود مقابل قهرمان اروپا در حالي که تا پنج دقيقه‌ آخر سه بر صفر جلو بود، داوران به او پوئن اخطار دادند که باعث شد در خاک حريف قرار بگيرد و با دو بارانداز غافلگير کننده کشتي را واگذار کند.

چمن‌گلي با بيان اين که امير علي اکبري پس از دو سال محروميت شاهکار کرد، يادآور شد: علي اکبري دو سال از ميادين دور بوده ، اما بسيار عالي در اين رقابت‌ها ظاهر شد و حريفان خود را با اقتدار شکست داد. در کشتي فينال مقابل رضا کايالپ ترک که قهرمان اروپا و عنوان دار المپيک است بسيار خوب ظاهر شد، اما در آن کشتي هم داوران کار را از دست علي اکبري خارج کردند و با نفوذ ترک‌ها در داوري توانستند کايالپ را به مدال طلا برسانند. البته من مطمئن هستم که علي اکبري مي‌تواند حتي در المپيک آينده يکي از مدال‌آوران ايران باشد.

مربي تيم ملي کشتي فرنگي دانشجويان ايران، درباره استفاده نکردن از کشتي‌گيران اصلي با وجود حضور نامداران جهان در رقابت‌هاي دانشجويان جهان، گفت: ما از داشته‌هاي دانشجويي خود استفاده کرديم. هر چند که روزنامه‌هاي روس در آنجا مي‌نوشتند که کشتي‌گيران روسيه دانشجو نيستند، اما ما به خاطر احترام به قوانين از کشتي‌گيراني که دانشجو بودند استفاده کرديم. مثلا در اوزان 55 و 60 کيلوگرم محمد فقيري و عبدالمحمد پاپي دانشجو نيستند و يا در 84 کيلوگرم سن طالب نعمت پور از رقابت‌هاي يونيورسياد گذشته است. زيدوند هم آسيب ديده بود و نمي توانست در اين رقابت‌ها شرکت کند.

چمن‌گلي با بيان اين که تيم ايران از نظر مدالي چهارم و از نظر امتيازي دوم شد، افزود: درست است که ما مدال طلا نگرفتيم،‌ اما از نظر امتيازي بعد از روسيه دوم شديم و در رقابت‌هاي جهاني هم ملاک، امتياز است. البته من معتقدم که در اين رقابت‌ها حق گرفتن مدال طلا را هم داشتيم، اما متاسفانه نتوانستيم از بحث ديپلماسي در کشتي استفاده کنيم و اميدوارم که فدراسيون با يک رايزني دقيق بتواند از حق بچه‌هاي ايران در رقابت‌هاي آينده دفاع کند.

مربي تيم ملي کشتي فرنگي بزرگسالان ايران، در پايان اظهار کرد: ما سرمايه‌هاي خوبي در کشتي داريم که نياز به حمايت دارند تا به اوج برسند. مطمئن هستم که اگر حمايت مناسبي صورت بگيرد مي‌توانيم در رقابت‌هاي آينده نتايج بهتري بگيريم.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد وبسایت ورزشی من چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 662
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 541
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 585
  • بازدید ماه : 725
  • بازدید سال : 1,614
  • بازدید کلی : 16,676