loading...
اخبار روز فوتبالی
عماد قندری بازدید : 16 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

 تيم ملي واليبال ايران پس از اينکه در ست نخست مقابل آلمان شکست خورد در ست دوم نيز بازي را به ژرمن ها واگذار کرد.



به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ملي‌پوشان ايران در دومين ديدار خود مقابل آلمان در ست اول 25 بر 21 مغلوب شد تا در ست د.م نيز با نتيجه 25 بر 23 از ژرمن ها شکست بخورد.



بيش از 15 هزار علاقمند واليبال از يک ساعت قبل از شروع دومين مسابقه تيم هاي ملي ايران و آلمان به سالن 12 هزار نفري آزادي آمده بودند. حتي جاي سوزن انداختن روي سکوهاي ورزشگاه نبود. همه و همه براي حمايت از ملي پوشان واليبال به استقبال جشن ششمين پيروزي تيم ملي در ليگ جهاني مي‌رفتند.



تيم ملي ايران با پيراهن سرخ رنگ و ترکيب رحمان داودي، امير غفور، علي مباشري، محمد موسوي، عادل غلامي، سعيد معروف و فرهاد ظريف مقابل سياه پوشان آلمان به ميدان رفتند.

رحيمي، معاون اول رئيس جمهور همانند بازي نخست در سالن حاضر شد تا نظاره‌گر عملکرد ملي‌پوشان باشد. عباسي وزير ورزش و جوانان نيز در سالن حضور دارد.

*ست نخست: 25 بر 21 آلمان

جو سالن به تمامي به سود تيم ملي واليبال ايران بود. ملي پوشان که با ديدن سيل حمايت هواداران سر از پا نمي‌شناختند کار را محکم آغاز کردند. توپ اول اين مسابقه سرانجام پس از يک رالي طولاني بين دو تيم با هوشمندي امير غفور به سود ايران رقم خورد. علي مباشري با ممارست و جنگندگي خود روي تور از بلند قامتان حريف يک سر و گردن سرتر بود. ايران خيلي زود از حريف چهار امتياز جلو افتاد. سعيد معروف انصافا به تنهايي بک تيم بود و در وقت استراحت فني نخست دو امتياز مستقيم براي ايران به ارمغان آورد.

در ميان اين هياهوي عظيم محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال که از جايگاه بازي را مي‌ديد قطعا يکي از خوشحال‌ترين حاضران در سالن بود و لبخند رضايت لحظه‌اي از چهره‌اش نمي‌رفت. آلماني ‌ها حرفي براي گفتن نداشتند. آن‌ها محکوم به شکست بودند. رحمان داودي در اين مسسابقه هم با سرويس‌هاي تماشايي خود قبل زمين حريف را ويران مي‌کرد. عادل غلامي ستاره شمالي واليبال ايران در اين مسابقه همه کار مي‌کرد. حتي در توپ گيري هم نقش پررنگي داشت و بارها با مشارکت در کارهاي ترکيبي براي ايران امتياز به ارمغان مي آورد. در حالي که جريان بازي کاملا به سود ايران بود يکي دو اشتباه سهوي و تعلل در توپ گيري در امتياز 10 همه چيز را به تساوي کشاند.

بازيکنان ايران قدري حريف را دست کم گرفته بودند. دفاع روي تور خوب تيم بروشگ و بازي‌سازي موثر کامپا آلماني ها را يکي دو امتياز جلو انداخت. ولاسکو دست به تعويض زد. زريني به جاي مباشري به ميدان رفت. سرمربي تيم ملي از بازيکنانش مي خواست که با دقت بيشتري کار کنند. هواداران همچنان تيم ملي را با تبل و سنج تشويق مي‌کردند. آلمان 20 بر 17 از ايران جلو بود که ولاسکو دست به دو تعوبضه زد تا روند بازي را تغيير دهد. مهدودي و محمودي به جاي غفور و معروف به ميدان رفتند، اما دو تعويضه‌ها فايده نداشت و ايران در نهايت اين ست را 25 بر 21 واگذار کرد.

*ست دوم:

ملي پوشان ايران پس از باخت در ست نخست قدري از نظر روحي ضعيف شده بودند. آنها نمي‌خواستند مقابل 15 هزار هوادار حاضر در سالن شکست بخورند. همين موضوع فشار کار را بر شانه‌هاي آنان دو چندان مي‌کرد. ولاسکو در ست دوم باز هم زريني را به جاي مباشري به ميدان فرستاد تا حمله تيم ملي را تقويت کند. هنوز موتور موسوي آنگونه که انتظار مي رفت روشن نشده بود.

ايران دو سه امتياز از آلمان عقب بود. بازيکنان قدري نا هماهنگ کار مي کردند. به نظر مي رسيد هر کسي مي‌خواهد بيش از وظيفه خود نقش آفريني کند. وقت استراحت فني نخست با بازي خوب قدرتي هاي آلمان با امتياز 8بر5 به نفع تيم ميهمان تمام شد. هواداران حتي ثانيه اي در تشويق ها مکث نمي کردند. ضغيف دريافت در ست دوم ولاسکو را مجبور کرد تا پوريا فياضي هم به ميدان برود. ايران پنج امتياز از حريف عقب افتاده بود. ولاسکو وقت استراحت گرفت. هواداران با شعار ايراني با غيرت سعي در تعييج بازيکنان داشتند. قطعا اگر ملي پوشان واليبال به خود مي آمدند مي توانستند جريان بازي را تغيير دهند. حمزه زريني در حمله خوب کار مي کرد در اين دقايق حساس تنها با رقه اميد ايران بود. تيم ملي واليبال ايران بدون تعارف در ست دوم اصلا خوب نبود. همين موضوع آلمان ها را تا هفت امتياز از ايران جلو انداخت. سرانجام رگ غيرت سيد محمد موسوي باد کرد. او بهترين دفاع روي تور مسابقات تا اينجا بود و مي توانست با آبشارهاي سرعتي خود ايران را به بازي برگرداند. انگار بازيکنان ايران تازه از خواب بيدار شده بودند. ولاسکو يک بار ديگر دست به دو تعويضه زد. بازي خوب محمودي و دفاع عالي از موسوي اختلاف امتياز ها را به عدد سه کاهش داد. هواداران از بازگشت تيم ايران به بازي خوشحال بودند آن ها حالا ديگر برگشته بودند و به اصطلاح به تيم آلمان مي گفتند که ديگر کار تمام شده است. به نظر مي رسيد عباسي وزير ورزش ايران در اين لحظات زير لب ذکر مي گويد و براي موفقيت تيم ملي دعا مي کند. حالا ديگر شهرام محمودي از پشت خط با پرواز هاي ديدني خود دريافت هاي حريف را نابود مي کرد. تعويض هاي ولاسکو جواب داد. شيرمردان ايران در امتياز 17 کار را به تساوي کشاندند. ايران هفت امتياز اختلاف راذ جبران کرد. بازي موثر موسوي و پاس هاي طلايي مهدوي ايران را يک امتياز جلو انداخت. سرمربي آلماني ها مجبور شد تا وقت استراحت بگيرد تا از آماج حملات ايراني ها بکاهد اما ديگر هيچ چيز نمي توانست جلوي بازيکنان ايران را بگيرد. 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد وبسایت ورزشی من چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 662
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 398
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 442
  • بازدید ماه : 582
  • بازدید سال : 1,471
  • بازدید کلی : 16,533